ZOO w Poznaniu
System kontroli dostępu wraz z integracją z bilety24.pl w branży zoologicznej
Ogród Zoologiczny w Poznaniu (Nowe Zoo) jest drugim co do wielkości ZOO w Polsce. Dzięki zróżnicowanemu terenowi – wzgórza, stawy, kilka rodzajów leśnych zadrzewień – stanowi unikalne w skali kraju miejsce, w którym na wielkich wybiegach żyją zarówno zwierzęta egzotyczne, jak i przedstawiciele krajowej fauny. Wszystko to w harmonii z naturą.
Goście Nowego Zoo w Poznaniu mogą poznawać bardzo rzadkie gatunki zwierząt, łącząc to z długimi spacerami po lesie. Jeśli ktoś pieszych wędrówek nie lubi – może skorzystać z bezpłatnych kolejek jeżdżących po ZOO w okresie od maja do września. Nowe Zoo w Poznaniu otwarto w setną rocznicę powstania Starego Zoo przy ul. Zwierzynieckiej, z którym tworzy integralną całość jako Ogród Zoologiczny w Poznaniu.
Wyzwanie
- wdrożenie systemu biletowego zintegrowanego z platformą bilety.24.pl,
- usprawnienie obsługi Klientów,
- wyeliminowanie kolejek,
- skuteczna kontrola dostępu bez posiadanego biletu.
- profesjonalna i automatyczna obsługa gości ZOO.
Rozwiązania
System sprzedaży biletów został w pełni zintegrowany z platformą bilety24.pl Obecnie zwiedzający rejestrują bilety za pomocą czytników do kodów kreskowych.
Wejście do ZOO odbywa się płynnie przez 4 kołowroty FOBOS oraz bramkę uchylna przeznaczoną dla grup, osób niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi w wózkach.
Wymagania klienta
Zoo w Poznaniu w głównej mierze zależało na zwiększeniu przepustowości. Zamawiający wymagał również od UNICARD, aby system został zintegrowany z platformą bilety24, która umożliwia realizację zakupu biletu zarówno w kasie, jak i w biletomacie oraz za pośrednictwem strony www.
Tak kupiony bilet może mieć postać tradycyjną – papierową – lub cyfrową, zapisaną na smartfonie lub tablecie. Cały proces weryfikacji biletów miał zostać zautomatyzowany bez potrzeby angażowania obsługi po stronie pracowników Zoo.
„Chcieliśmy wyeliminować kolejki, a także zapewnić możliwość obsługi większej liczby Klientów. Zależało nam również na profesjonalnej i automatycznej obsłudze przy wejściu do ZOO. Na dostawcę systemu wybraliśmy firmę UNICARD SA głównie z powodu dużego doświadczenia we wdrażaniu systemów KD. Niebagatelną rolę w wyborze dostawcy odegrały także kompetencje i wysoki poziom wiedzy pracowników firmy” – podkreśla Roman Nowak, Specjalista ds. technicznych (Ogród Zoologiczny w Poznaniu).
Korzyści
- przyspieszenie sprzedaży biletów i obsługi Klientów,
- automatyczny system biletowy z możliwością rozbudowy,
- oszczędność wynikająca z odejścia od manualnego sprawdzania biletów.