Dolcan Ząbki
System biletowy w branży sportowej
Sportowy Klub Piłkarski w podwarszawskich Ząbkach został założony ponad 80 lat temu, jednak dopiero od kilku lat, między innymi dzięki wsparciu inwestora – dewelopera Dolcan – jest klubem pierwszoligowym.
Mecze piłkarskie w Ekstraklasie muszą odbywać się na stadionie, który spełnia warunki licencyjne PZPN, stąd właściciel stadionu Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (MOSIR) Ząbki stanął przed zadaniem zainwestowania w profesjonalny system kontroli wstępu i identyfikacji kibiców.
Cele wdrożenia
- wdrożenie systemu biletowego wraz z identyfikacją kibiców,
- usprawnienie obsługi kibiców, gości i VIP-ów,
- wyeliminowanie kolejek,
- profesjonalna i automatyczna obsługa kibiców, gości i VIP-ów na stadionie.
Efekty
- spełnienie wymogów ustawy o ochronie imprez masowych,
- przyśpieszenie sprzedaży biletów i obsługi kibiców i gości na stadionie,
- profesjonalna obsługa kibiców, VIP-ów i gości,
- automatyczny system biletowy z możliwością rozbudowy,
- wartość dodana to indywidualna karta kibica z estetyczną grafiką i zdjęciem.
Wymagania
"Wcześniej nie mieliśmy żadnego systemu, a bilety były wypisywane kibicom ręcznie, na podstawie ich dowodu osobistego" – wspomina p. Jacek Romańczuk, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkach „Nie było też kart kibica, a prawo wymusza weryfikację i identyfikację kibiców. Ręczne wypisywanie biletów znacznie opóźniało też sprzedaż i tym samym obsługę ponad 1000 kibiców” – dodaje.
Wraz z planami budowy nowej trybuny MOSIR postanowił zainwestować także w system biletowy, który spełnia wymagania stawiane przez ustawę o ochronie imprez masowych, a szczególnie te punkty, które mówią o meczach piłkarskich i postulatach PZPN z nimi związanych.
„Chcieliśmy przyspieszyć drukowanie biletów i kart kibica, wyeliminować kolejki, a także zapewnić możliwość obsługi większej liczby kibiców i VIP-ów, która wzrośnie wraz z budową nowej trybuny. Niewątpliwie chcieliśmy również obsługiwać naszych kibiców w profesjonalny i automatyczny sposób, a nie tak jak dotychczas. Nasza drużyna osiąga coraz lepsze wyniki, wyposażenie naszego stadionu nie mogło więc pozostawać w tyle” – podkreśla dyrektor MOSIR.
Opis rozwiązania
„Zaproponowaliśmy system biletowy wraz z identyfikacją kibiców, gości i VIP-ów. W skład systemu weszły: kołowrotki i terminale Uniticket 7BC wbudowane w kołowrotki, czytające karty zbliżeniowe Mifare zgodne z wymaganiami PZPN i Ekstraklasy oraz bilety z kodem kreskowym. Wyposażyliśmy także stanowisko kasowe w drukarkę kart Evolis Pebble, drukarki biletów papierowych, skanery kodów kreskowych oraz czytniki personalizacyjne kart Mifare” – wymienia opiekun handlowy klienta, p. Maciej Nowak, Kierownik Produktu w UNICARD SA.
Udało się nie tylko spełnić wymagania ustawy, przygotować profesjonalne karty kibica wraz ze zdjęciem (kamerka internetowa umożliwia zrobienie zdjęcia na miejscu, a drukarka jej wydruk), ale przede wszystkim wdrożyć profesjonalny system biletowy, który znacznie przyspieszył sprzedaż biletów na mecze.
„Montaż systemu przebiegł bez niespodzianek, a instruktaż naszych pracowników w zakresie obsługi urządzeń i oprogramowania biletowego przez UNICARD był bardzo profesjonalny” – podkreśla p. Jacek Romańczuk, dyrektor ząbkowskiego MOSIR-u. System zaprojektowany został w taki sposób, że można go łatwo rozbudować o kolejne terminale do wejścia na trybuny np. dla gości, jak i kolejne stanowiska kasowe. Tak też się stało: 5 miesięcy po wdrożeniu systemu została otworzona nowa trybuna, a wraz z nią dodatkowe stanowisko kasowe i dodatkowy terminal do rejestracji gości i VIP-ów.
Korzyści
„Obecnie weryfikacja kibiców przebiega szybko i sprawnie, można też wydrukować karty kibica na miejscu, a wszystko odbywa się w sposób automatyczny i profesjonalny, który nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z klubem i stadionem pierwszoligowym. Dużo łatwiej jest także sprzedać 1000 biletów jednocześnie, a nasi kibice i goście nie muszą już czekać w kolejkach” – wymienia p. Romańczuk.