Czy pracownicy faktycznie pracują podczas home office? - Unicard

PREMIERA CZYTNIKA
BIOMETRYCZNEGO
HID SIGNO 25B

Odkryj więcej

Premiera
rejestratora
UT one

Odkryj więcej

Wdrażamy
systemy
bezpieczeństwa

Odkryj Więcej

15 tys.klientów
28 latdoświadczenia

Integrujemy
rozwiązania
Smart City

Odkryj Więcej

P+RSprawdź nas!
smartcityPrzyjazny transport

Produkujemy
sprzęt
i oprogramowanie

Odkryj Więcej

15 tys.klientów
28 latdoświadczenia

Czy pracownicy faktycznie pracują podczas home office?

Rejestracja czasu pracy
Średni czas czytania:

Praca zdalna kazała pracodawcom mierzyć się z nowymi wyzwaniami – jednym z nich jest jej monitoring. Jak sprawdzić, czy pracownicy faktycznie pracują z domu? Mamy na to rozwiązanie!

Z powodu Covid-19 wiele osób zostało zmuszonych do zmiany sposobu pracy. Nie każdy może skorzystać z rozwiązania pracy zdalnej, bo jak w trybie home office być kurierem, górnikiem albo operatorem maszyny drukarskiej? Jednak wiele osób z zakresem obowiązków, o których jeszcze miesiąc temu powiedzielibyśmy, że są nie do zrealizowania zdalnie, dziś tak pracuje.

Mówi się, że wygoda jest kołem zamachowym innowacyjności, dlatego dziś praca zdalna może być tym, co zostanie nam po wygaśnięciu epidemii jako jej największy skutek oraz innowacja na dużą skalę. Ktoś powie: nic nowego, przecież już wcześniej były osoby, które pracowały zdalnie. Zwróćcie jednak uwagę, że bardzo często był to wybór pracownika, który z różnych względów to akceptował i mógł tak pracować.

Praca zdalna na świecie i w Polsce

Wiele zagranicznych firm na stałe planuje wprowadzić elastyczność i nie zamierza nikogo zmuszać do pracy w biurze. Google zapowiedziało już swoim pracownikom, że nie muszą wracać do biur do końca czerwca 2021 roku. Także w Polsce wiele firm w szczycie pandemii zostało zmuszonych do pracy poza biurem. Do tradycyjnie już mobilnej branży IT, dołączyły chociażby finanse, marketing, a nawet edukacja.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zapowiada wprowadzenie stałych rozwiązań dotyczących pracy zdalnej – także od strony formalnej. Kilka tygodni temu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – Marlena Maląg – potwierdziła, że w resorcie trwają intensywne czynności nad uregulowaniem pracy zdalnej na stałe.

Czy nasze mieszkania staną się biurami na stałe?

Dziś, gdy okazało się, że wiele obowiązków daje się zrealizować bez konieczności obecności w biurze, pracodawcy myślą, że to może nie jest zła koncepcja? Może warto pozostawić wiele osób w tym trybie na stałe? W sumie oznacza to mniejsze koszty najmu biura, mniej energii elektrycznej, mniej wydatków na kawę czy sprzątanie.

Osobiście znam firmy, które już stwierdziły, że po wygaśnięciu epidemii nie wracają do "starego" modelu pracy i planują redukcję powierzchni biur wraz z inwestycją w nowe narzędzia pracy zdalnej. Może to przyszłość, która nas czeka i to bardzo szybko. W głowie każdego pracodawcy pojawiają się myśli o oszczędnościach, które może uzyskać, ale również ważne pytania...

Jak monitorować czas pracy zdalnej?

Czy moi pracownicy na pewno będą pracować z domu? Czy nie zajmą się gotowaniem, pracą w ogrodzie, czy nie pójdą w czasie pracy na zakupy? Czy mogę prowadzić zdalny monitoring komputera? Wielu pracodawców zadaje sobie te pytania, szukając rozwiązania, które pomoże im monitorować czas pracy zdalnej.

Z pomocą przychodzi tu Iridium 360 Employee Portalwitryna internetowa, za pośrednictwem której można zarejestrować swój czas pracy. Oprócz funkcji rejestrujących, portal w przyszłości będzie w losowo wybranym czasie, kontrolnie prosił pracownika o potwierdzenie swojej obecności przy komputerze. Podczas całego procesu nie są przesyłane żadne dane personalne, więc nie ma ryzyka związanego z dostępem do nich osób nieupoważnionych. Dodatkowo możliwe jest uruchomienie tego narzędzia na telefonie komórkowym.

Czy to rozwiązanie do monitorowania pracowników? W pewnym sensie tak. Na pewno pozwala na dodatkową weryfikację czasu poświęcanego na pracę. Sądzę, że dzięki niemu również pracownicy będą mogli pokazać pracodawcy, że jego obawy są całkowicie bezpodstawne i praca zdalna to też ciężka praca, na którą pracownicy poświęcają czas i którą warto doceniać.

Osoby zainteresowane naszym rozwiązaniem do zdalnej rejestracji czasu pracy zapraszamy do kontaktu z opiekunami handlowymi.

 

Kontakt z doradcą

Wyświetlenia: 425

Podobał Ci się wpis?

Tomasz Bednarski

CEO – UNICARD SA

Od roku 1993 pełnił funkcję dyrektora ds. technicznych i operacyjnych, a następnie od 1999 Wiceprezesa Zarządu firmy SKK - Systemy Kodów Kreskowych S.A. z siedzibą w Krakowie.
Członek Rady Nadzorczej firmy ISL – Innowacyjne Systemy Logistyczne Sp. z o.o.

Od 2012 roku Prezes Zarządu firmy Unicard S.A. Ukończył liczne kursy z zakresu Prawa Pracy, Finansów i Zarządzania projektami.

Dowiedz się więcej

Nasze rozwiązania

Aktualności

Dofinansowanie na wdrożenie systemu kontroli dostępu czy rejestracji czasu pracy w Twojej firmie!

Od 20 września będzie możliwość składania wniosku o dofinansowanie unijne w obszarze cyfryzacji. Firmy kwalifikujące się do konkursu mogą otrzymać dotację w wysokości nawet do 255 tysięcy złotych,...

Więcej

Blog

Druk termotransferowy a retransferowy. Czym się różnią?

Jeśli zdecydowałeś się na wydrukowanie spersonalizowanych kart plastikowych, pewnie stoisz przed dylematem, jaką metodę nadruku wybrać. Retransfer czy termosublimacja – co okaże się lepsze?...

Więcej
+48 12 39 89 900

Zadzwoń i umów się na
spotkanie z naszym doradcą!

Dołącz do newslettera

UNCIARD SA – czołowy producent automatyki budynkowej

UNICARD SA to ceniony producent automatyki budynkowej, który tworzy innowacyjne rozwiązania skupiające się na systemach identyfikacji osób, rejestracji czasu pracy, kontroli dostępu, zabezpieczeniach, a także elementach Smartcity. UNICARD SA jest obecny na rynku automatyki budynkowej od prawie 30 lat. W ciągu tego okresu nasze przedsiębiorstwo pomogło tysiącom Klientów i zyskało tytuł lidera w branży.

Aktualna pozycja firmy jest wynikiem nie tylko produkcji wysokiej jakości oprogramowania i sprzętu, ale także zapewniania naszym Klientom kompleksowej obsługi. Służymy im profesjonalnym wsparciem technicznym, zapewniamy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, a także oferujemy usługi konsultingowe.

UNICARD SA oferuje swoim Klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, a wśród kluczowych produktów firmy można wyróżnić m.in. czytniki do kart RFID, urządzenia do pomiaru temperatury, system RCP, kołowroty i bramki obrotowe, urządzenia do higieny produkcji, automaty biletowe, czy też systemy parkingowe.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, iż znaczna część naszych Klientów określa zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na terenie swoich obiektów jako jeden z głównych priorytetów. Właśnie dlatego rozwiązania, które zapewniają skuteczną kontrolę dostępu, są kluczowym punktem naszych systemów automatyki budynkowej.

Zaufaj doświadczeniu lidera branży

Autorski System Kontroli Dostępu, który stworzyliśmy, pozwala na kompletny nadzór nad dostępem do poszczególnych pomieszczeń i stref w budynku, a także umożliwia administratorowi szybkie nadawanie oraz ograniczanie uprawnień. Kluczowym elementem tego rozwiązania są plastikowe i elektroniczne karty, a także ich czytniki. UNICARD SA, jako czołowy producent automatyki budynkowej, oferuje swoim Klientom również profesjonalne drukarki do kart plastikowych, które są intuicyjne w obsłudze i gwarantują wysoką rozdzielczość produktów. Klienci mogą zdecydować się na wersje urządzenia, które drukują elektroniczne karty zbliżeniowe, elektroniczne karty stykowe, a także karty z paskami magnetycznymi.

Oczywiście w naszej bogatej ofercie nie mogło zabraknąć również innowacyjnych aparatów do identyfikacji tożsamości, jakimi są czytniki biometryczne. Co istotne, urządzenia te są wyposażone w technologię obrazowania multispektralnego, która potrafi odczytać zarówno powierzchnię, jak i strukturę odcisku palca. Dzięki temu jest w stanie rozpoznać odciski mimo zabrudzeń czy uszkodzeń. Warto pamiętać, iż czytniki biometryczne są szczególnie rekomendowane do wdrożenia w bankach, szpitalach, a także różnorodnych obiektach rządowych.

Sprawdzone rozwiązania kartowe i innowacyjne systemy RCP

Znaczną popularnością wśród naszych Klientów cieszy się System Rejestracji Czasu Pracy, który doskonale sprawdza się zarówno w dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstwach. Autorskie oprogramowanie UniRCP działa szybko, precyzyjnie i jest w stanie bezproblemowo współpracować z licznymi systemami ewidencji czasu pracy. Co istotne, z naszego rozwiązania korzystają organizacje z najróżniejszych sektorów – od firm usługowych, poprzez zakłady przemysłowe, aż po komórki administracyjne. 

Warto podkreślić, iż firma UNICARD SA to oficjalny dystrybutor marki Evolis Edikio w Polsce. Dlatego też możemy zaoferować naszym Klientom profesjonalne rozwiązania, które są w stanie tworzyć specjalistyczne cenówki sklepowe oraz etykiety hotelowe i restauracyjne. Dostępne zestawy składają się zarówno z oprogramowania do kreowania projektów, jak i z urządzenia pozwalającego na ich wydruk. Wszystkich Klientów, którzy są zainteresowani profesjonalnymi systemami automatyki budynkowej, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.

Doświadczony zespół UNICARD SA z chęcią odpowie na wszelkie pytania i pomoże w wyborze najlepszych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki każdego Klienta.