Dlaczego nie stać cię na brak elektronicznego systemu rejestracji czasu pracy?
Do tej pory w Twojej firmie stosuje się papierowe listy obecności? Implementacja elektronicznego systemu rejestracji czasu pracy wydaje ci się niepotrzebna i kosztowna? Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że takie podejście codziennie zapewnia ci straty i sprawia, że wydajność pracy w Twojej firmie jest niższa. Tak naprawdę, nie stać cię na to, by nie mieć elektronicznego systemu rejestracji. Dlaczego? Poznaj system rejestracji czasu pracy i postaw na automatyczne liczenie godzin pracy!
Wydajność pracy a elektroniczna rejestracja czasu pracy
Wydajność pracy w Polsce, mimo tego, że każdego roku rośnie, nadal pozostawia wiele do życzenia. Gonimy Europę, ale i tak wg. raportów OECD zajmujemy 6 miejsce. Od końca. Czy to oznacza, że pracownicy w Polsce są leniwi i nie przykładają się do pracy? Niezupełnie. Tak naprawdę wydajność pracy nie ma aż tak wiele wspólnego z tym, jak zaangażowany w pracę jest Twój pracownik. Mocniej związana jest z dostępnymi narzędziami, zasobami firmy, stylem zarządzania, przygotowaniem do pracy samego stanowiska. Wyraźnie widać to na prostym przykładzie – jeśli w jednej szwalni 5 pracowników będzie szyło koszulę ręcznie, a w drugiej za pomocą maszyny do szycia, to nikogo nie zdziwi to, że szwalnia szyjąca maszynowo uszyje więcej koszul w ciągu dnia. I nawet jeśli pracownicy szyjący ręcznie będą lepsi w swoim fachu i spędzą w pracy 6 godzin dziennie więcej, to i tak nie dogonią „zautomatyzowanych” kolegów.
Co to ma wspólnego z elektroniczną rejestracją czasu pracy? Otóż jeśli jej nie masz, to tak, jakbyś szył koszule ręcznie. Oczywiście, taki system to jedynie jeden z elementów całości narzędzi i systemów wspierających pracę, ale na tyle ważny, że jego brak codziennie powoduje maleńkie straty, które jednak zsumowane mogą stworzyć całkiem spore koszty. Dlaczego nie stać cię na brak takiego systemu i ręczne liczenie godzin pracy?
Wyższe koszty prowadzenia dokumentacji kadrowej
Co tam, kadrowa sobie poradzi z rozliczeniami czasu pracy – myślisz. No i owszem, poradzi sobie. A jeśli masz księgowość zewnętrzną, którą rozliczasz „za pracownika” to w pewnym sensie nie interesuje cię to, ile czasu księgowa spędzi nad pojedynczą osobą. Jeśli jednak rozliczasz pracowników wewnętrznie, to obsługa systemu papierowego to przynajmniej kilkanaście – kilkadziesiąt godzin pracy twojej kadrowej, które idą w przysłowiowy piach. Pamiętaj, że prowadzenie papierowej ewidencji to nie tylko ręczne rozliczanie i liczenie godzin pracy oraz ręczne wprowadzanie danych do systemu, ale również konieczność drukowania każdego miesiąca papierowych list, pilnowania pracowników by się na nią wpisali i (co nierzadko zajmuje sporo czasu), uzupełnianie list pracowników, którzy np. nie podpisywali się na liście, a potem nagle złożyli wypowiedzenie na którym wykorzystali urlop i więcej ich w firmie nie widziano itd. To minuta po minucie strata, której nie byłby, gdyby każdy po prostu przy wejściu do firmy musiał odbić swoją kartę.
Straty finansowe przy umowie – zleceniu
Każdy przedsiębiorca, który zatrudnia pracowników na umowę – zlecenie musi od stycznia 2017 roku prowadzić ewidencję czasu pracy tych osób. Minimalna stawka godzinowa, podwyższyła w wielu firmach koszty pracy i w związku z tym trzeba szukać oszczędności. Jeśli masz wiele osób zatrudnionych na zleceniu, to elektroniczne systemy rejestracji czasu pracy mogą być taką oszczędnością. Pamiętaj, że o ile pracownikowi na etacie przysługuje np. przerwa na posiłek, pracownikowi na zlecenie już nie. Precyzyjne liczenie godzin pracy, odliczanie każdego spóźnienia, wyjścia na papierosa czy lunch, to zaoszczędzone złotówki.
Mniejsza dyscyplina pracy bez systemu rejestracji czasu pracy
Choć sama fizyczna obecność pracowników nie gwarantuje jeszcze tego, że pracują (i to efektywnie), to elektroniczna rejestracja czasu pracy pozwala nie tylko poprawić dyscyplinę w firmie, ale również – w szerszej perspektywie – wskazać możliwe słabe ogniwa (przy czym chodzi tu zarówno o te osoby, które lekceważą zasady panujące w firmie jak i te, które pracują na tyle nieefektywnie, że stale muszą zostawać po godzinach).
To tylko kilka strat, jakie ponosisz każdego dnia prowadząc dokumentację metodami z zeszłego wieku.
Czy na pewno Cię na to stać?
Wyświetlenia: 778
Podobał Ci się wpis?
Nasze rozwiązania
Kontrola dostępu
Oferowany przez UNICARD SA system kontroli dostępu umożliwia ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń...
Rejestracja oraz ewidencja czasu pracy
System Rejestracji Czasu Pracy umożliwia rejestrowanie oraz automatyczne rozliczanie czasu pracy...
Aktualności
Nowy adres warszawskiego oddziału UNICARD Systems
Uprzejmie informujemy o zmianie siedziby warszawskiego oddziału naszej firmy.
WięcejBlog
Wdrożenie systemu kontroli dostępu w praktyce: jak wygląda proces?
Dowiedz się, czy wdrożenie systemu kontroli dostępu jest czasochłonne i wymaga specyficznego sprzętu lub działań po stronie inwestora.
WięcejZadzwoń i umów się na
spotkanie z naszym doradcą!
Dołącz do newslettera
UNICARD SA – czołowy producent automatyki budynkowej
UNICARD SA to ceniony producent automatyki budynkowej, który tworzy innowacyjne rozwiązania skupiające się na systemach identyfikacji osób, rejestracji czasu pracy, kontroli dostępu, zabezpieczeniach, a także elementach Smartcity. UNICARD SA jest obecny na rynku automatyki budynkowej od prawie 30 lat. W ciągu tego okresu nasze przedsiębiorstwo pomogło tysiącom Klientów i zyskało tytuł lidera w branży.
Aktualna pozycja firmy jest wynikiem nie tylko produkcji wysokiej jakości oprogramowania i sprzętu, ale także zapewniania naszym Klientom kompleksowej obsługi. Służymy im profesjonalnym wsparciem technicznym, zapewniamy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, a także oferujemy usługi konsultingowe.
UNICARD SA oferuje swoim Klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, a wśród kluczowych produktów firmy można wyróżnić m.in. czytniki do kart RFID, urządzenia do pomiaru temperatury, system RCP, kołowroty i bramki obrotowe, urządzenia do higieny produkcji, automaty biletowe, czy też systemy parkingowe.
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, iż znaczna część naszych Klientów określa zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na terenie swoich obiektów jako jeden z głównych priorytetów. Właśnie dlatego rozwiązania, które zapewniają skuteczną kontrolę dostępu, są kluczowym punktem naszych systemów automatyki budynkowej.
Zaufaj doświadczeniu lidera branży
Autorski System Kontroli Dostępu, który stworzyliśmy, pozwala na kompletny nadzór nad dostępem do poszczególnych pomieszczeń i stref w budynku, a także umożliwia administratorowi szybkie nadawanie oraz ograniczanie uprawnień. Kluczowym elementem tego rozwiązania są plastikowe i elektroniczne karty, a także ich czytniki. UNICARD SA, jako czołowy producent automatyki budynkowej, oferuje swoim Klientom również profesjonalne drukarki do kart plastikowych, które są intuicyjne w obsłudze i gwarantują wysoką rozdzielczość produktów. Klienci mogą zdecydować się na wersje urządzenia, które drukują elektroniczne karty zbliżeniowe, elektroniczne karty stykowe, a także karty z paskami magnetycznymi.
Oczywiście w naszej bogatej ofercie nie mogło zabraknąć również innowacyjnych aparatów do identyfikacji tożsamości, jakimi są czytniki biometryczne. Co istotne, urządzenia te są wyposażone w technologię obrazowania multispektralnego, która potrafi odczytać zarówno powierzchnię, jak i strukturę odcisku palca. Dzięki temu jest w stanie rozpoznać odciski mimo zabrudzeń czy uszkodzeń. Warto pamiętać, iż czytniki biometryczne są szczególnie rekomendowane do wdrożenia w bankach, szpitalach, a także różnorodnych obiektach rządowych.
Sprawdzone rozwiązania kartowe i innowacyjne systemy RCP
Znaczną popularnością wśród naszych Klientów cieszy się System Rejestracji Czasu Pracy, który doskonale sprawdza się zarówno w dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstwach. Autorskie oprogramowanie UniRCP działa szybko, precyzyjnie i jest w stanie bezproblemowo współpracować z licznymi systemami kadrowo-płacowymi. Co istotne, z naszego rozwiązania korzystają organizacje z najróżniejszych sektorów – od firm usługowych, poprzez zakłady przemysłowe, aż po komórki administracyjne.
Warto podkreślić, iż firma UNICARD SA to oficjalny dystrybutor marki Evolis Edikio w Polsce. Dlatego też możemy zaoferować naszym Klientom profesjonalne rozwiązania, które są w stanie tworzyć specjalistyczne cenówki sklepowe oraz etykiety hotelowe i restauracyjne. Dostępne zestawy składają się zarówno z oprogramowania do kreowania projektów, jak i z urządzenia pozwalającego na ich wydruk. Wszystkich Klientów, którzy są zainteresowani profesjonalnymi systemami automatyki budynkowej, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.
Doświadczony zespół UNICARD SA z chęcią odpowie na wszelkie pytania i pomoże w wyborze najlepszych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki każdego Klienta.