Hasło do komputera na stanowisku pracy, do poczty, systemu CRM, aplikacji umożliwiającej wykonywanie potrzebnych czynności, hasło do tego i hasło do owego – jak pracownik ma je wszystkie zapamiętać? Rozwiązaniem może być wdrożenie systemu jednokrotnego logowania (SSO), który pozwala na bezpieczne logowanie dla pracowników!
W każdym systemie IT najsłabszym ogniwem jest człowiek. Co z tego, że wdrożymy nowoczesne i zaawansowane systemy, w których dane będą bezpieczne, skoro pracownik – nie mogąc zapamiętać listy haseł do każdej z aplikacji z osobna, zacznie je przechowywać w przeglądarce, notatniku w telefonie, na poczcie mailowej lub po prostu zapisze je na kartce przyklejonej do komputera? Czy w takiej sytuacji dane będą bezpieczne? Oczywiście, że nie. Dostęp do nich będzie miał każdy, kto znajdzie listę haseł lub znajdzie się przy komputerze pracownika. Dowiedz się jakie bezpieczne logowanie możesz zaoferować swoim pracownikom.
Bezpieczne logowanie dla pracowników - czy to w ogóle możliwe?
Niestety, nauczenie pracowników dbania o kwestie bezpieczeństwa jest bardzo trudne – pracownicy mają tendencję do tego, by ułatwiać sobie życie. Zatem jeśli pozwolimy na samodzielne tworzenie haseł, najczęściej okaże się, że pracownik ustanowił hasło w postaci ciągu numerycznego “123456” lub “zakoduje” je w formie “hasło123”. Nadanie odgórne dostępów i haseł powoduje też, że pracownicy nie mogąc ich zapamiętać zaczynają je zapisywać gdzie popadnie, nie mówiąc już o ogromnej ilości czasu zmarnowanej przez administratorów sieci na odzyskiwanie tych haseł, które zostały zapomniane.
Jak pozbyć się wielu haseł przy dostępach, a jednocześnie zachować bezpieczeństwo firmowych danych?
Rozwiązaniem może być system SSO - jednokrotnego, bezpiecznego logowania. Na czym polega? Otóż każdy pracownik zyskuje kontrolę dostępu do potrzebnych mu zasobów (np. aplikacji) za pomocą jednego bezpiecznego hasła. Nie ma potrzeby wprowadzania hasła dla każdej aplikacji czy urządzenia z osobna.
Na pierwszy rzut oka, taki system wydaje się mało bezpieczny – przecież wystarczy poznać to jedno hasło pracownika, by zyskać dostęp do wszystkich udostępnionych mu aplikacji. I co z sytuacją, kiedy pracownik zapomni się wylogować?
Tu w sukurs przychodzą nam systemy SSO oparte o smart card – czyli narzędzie w postaci karty zbliżeniowej lub umieszczanej w czytniku kart komputera. Pracownik umieszcza kartę współpracującą z SSO w czytniku, wpisuje PIN, a system sam identyfikuje użytkownika za pomocą certyfikatu niekwalifikowanego umieszczonego na karcie. Dzięki temu, pracownik zyskuje dostęp do aplikacji, do których ma nadane uprawnienia. Kiedy odchodzi od stanowiska, wyjmuje kartę i automatycznie zostaje wylogowany z wszystkich aplikacji, których używał.
Jakie korzyści daje wdrożenie systemy SSO do firmy?
System SSO nie tylko pozwala na bezpieczne logowanie dla pracowników. Oto pozostałe korzyści:
- Brak wielu haseł dla jednego pracownika – dzięki czemu pracownik nie tylko jest odciążony, ale i aplikacje są bardziej bezpieczne.
- Łatwość zarządzania dostępami dla pracowników – dla administratorów systemu zmiana dostępu, jego usunięcie lub nadanie go nowej osobie, to kwestia zaledwie paru minut,
- Oszczędność czasu administratorów - którzy nie muszą już poświęcać cennych minut na resetowanie zapomnianych haseł,
- Podwójne zabezpieczenie - pracownik nie tylko musi znać hasło, ale również posiadać własną kartę, która umożliwia mu dostęp – zatem nawet podglądnięcie PIN-u pracownika, na niewiele się zda,
- Pewność wylogowywania – pracownicy często o tym zapominają, tymczasem w przypadku systemu SSO i smart card, nie muszą pamiętać o konieczności wylogowywania się z aplikacji po zakończeniu korzystania z niej,
- Możliwość monitoringu korzystania z aplikacji – dzięki przyporządkowaniu loginu do pracownika, administratorzy mogą sprawdzić, kto, kiedy i z jakiej aplikacji korzystał,
- Możliwość uzyskania różnych uprawnień i dostępów przez pracowników korzystających z jednego stanowiska pracy - przykładowo, na tym samym urządzeniu jeden pracownik może uzyskać dostęp do danych poufnych, do których drugi pracownik nie będzie miał dostępu.
Jeśli chcesz wiedzieć, co jeszcze daje kontrola dostępu - skontaktuj się z nami!
Wyświetlenia: 2462
Podobał Ci się wpis?
Nasze rozwiązania
Kontrola dostępu
Oferowany przez UNICARD SA system kontroli dostępu umożliwia ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń...
Rejestracja oraz ewidencja czasu pracy
System Rejestracji Czasu Pracy umożliwia rejestrowanie oraz automatyczne rozliczanie czasu pracy...
Aktualności
Nowy adres warszawskiego oddziału UNICARD Systems
Uprzejmie informujemy o zmianie siedziby warszawskiego oddziału naszej firmy.
WięcejBlog
Wdrożenie systemu kontroli dostępu w praktyce: jak wygląda proces?
Dowiedz się, czy wdrożenie systemu kontroli dostępu jest czasochłonne i wymaga specyficznego sprzętu lub działań po stronie inwestora.
WięcejZadzwoń i umów się na
spotkanie z naszym doradcą!
Dołącz do newslettera
UNICARD SA – czołowy producent automatyki budynkowej
UNICARD SA to ceniony producent automatyki budynkowej, który tworzy innowacyjne rozwiązania skupiające się na systemach identyfikacji osób, rejestracji czasu pracy, kontroli dostępu, zabezpieczeniach, a także elementach Smartcity. UNICARD SA jest obecny na rynku automatyki budynkowej od prawie 30 lat. W ciągu tego okresu nasze przedsiębiorstwo pomogło tysiącom Klientów i zyskało tytuł lidera w branży.
Aktualna pozycja firmy jest wynikiem nie tylko produkcji wysokiej jakości oprogramowania i sprzętu, ale także zapewniania naszym Klientom kompleksowej obsługi. Służymy im profesjonalnym wsparciem technicznym, zapewniamy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, a także oferujemy usługi konsultingowe.
UNICARD SA oferuje swoim Klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, a wśród kluczowych produktów firmy można wyróżnić m.in. czytniki do kart RFID, urządzenia do pomiaru temperatury, system RCP, kołowroty i bramki obrotowe, urządzenia do higieny produkcji, automaty biletowe, czy też systemy parkingowe.
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, iż znaczna część naszych Klientów określa zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na terenie swoich obiektów jako jeden z głównych priorytetów. Właśnie dlatego rozwiązania, które zapewniają skuteczną kontrolę dostępu, są kluczowym punktem naszych systemów automatyki budynkowej.
Zaufaj doświadczeniu lidera branży
Autorski System Kontroli Dostępu, który stworzyliśmy, pozwala na kompletny nadzór nad dostępem do poszczególnych pomieszczeń i stref w budynku, a także umożliwia administratorowi szybkie nadawanie oraz ograniczanie uprawnień. Kluczowym elementem tego rozwiązania są plastikowe i elektroniczne karty, a także ich czytniki. UNICARD SA, jako czołowy producent automatyki budynkowej, oferuje swoim Klientom również profesjonalne drukarki do kart plastikowych, które są intuicyjne w obsłudze i gwarantują wysoką rozdzielczość produktów. Klienci mogą zdecydować się na wersje urządzenia, które drukują elektroniczne karty zbliżeniowe, elektroniczne karty stykowe, a także karty z paskami magnetycznymi.
Oczywiście w naszej bogatej ofercie nie mogło zabraknąć również innowacyjnych aparatów do identyfikacji tożsamości, jakimi są czytniki biometryczne. Co istotne, urządzenia te są wyposażone w technologię obrazowania multispektralnego, która potrafi odczytać zarówno powierzchnię, jak i strukturę odcisku palca. Dzięki temu jest w stanie rozpoznać odciski mimo zabrudzeń czy uszkodzeń. Warto pamiętać, iż czytniki biometryczne są szczególnie rekomendowane do wdrożenia w bankach, szpitalach, a także różnorodnych obiektach rządowych.
Sprawdzone rozwiązania kartowe i innowacyjne systemy RCP
Znaczną popularnością wśród naszych Klientów cieszy się System Rejestracji Czasu Pracy, który doskonale sprawdza się zarówno w dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstwach. Autorskie oprogramowanie UniRCP działa szybko, precyzyjnie i jest w stanie bezproblemowo współpracować z licznymi systemami kadrowo-płacowymi. Co istotne, z naszego rozwiązania korzystają organizacje z najróżniejszych sektorów – od firm usługowych, poprzez zakłady przemysłowe, aż po komórki administracyjne.
Warto podkreślić, iż firma UNICARD SA to oficjalny dystrybutor marki Evolis Edikio w Polsce. Dlatego też możemy zaoferować naszym Klientom profesjonalne rozwiązania, które są w stanie tworzyć specjalistyczne cenówki sklepowe oraz etykiety hotelowe i restauracyjne. Dostępne zestawy składają się zarówno z oprogramowania do kreowania projektów, jak i z urządzenia pozwalającego na ich wydruk. Wszystkich Klientów, którzy są zainteresowani profesjonalnymi systemami automatyki budynkowej, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.
Doświadczony zespół UNICARD SA z chęcią odpowie na wszelkie pytania i pomoże w wyborze najlepszych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki każdego Klienta.