7 powodów, dlaczego warto sprzedawać karty podarunkowe dla klientów
Karty podarunkowe to od niemal 30 lat jeden z popularniejszych pomysłów na świąteczny czy urodzinowy upominek. Vouchery zakorzeniły się w zwyczajach zakupowych milionów konsumentów, będąc dla marek nie tylko źródłem dodatkowego przychodu, ale i potężnym narzędziem marketingowym oraz wizerunkowym. Dlaczego warto je wdrożyć do swojej strategii biznesowej? Poznaj aż 7 korzyści i dowiedz się, jak przygotować katy podarunkowe dla klientów!
#1 Karty to sposób na pozyskiwanie klientów
Wydaje Ci się, że od podszewki znasz swoją grupę docelową? Dzięki kartom podarunkowym możesz ją znacznie poszerzyć i zyskać nowych kupujących – osoby, które Twoi obecni klienci obdarują voucherem.
Brzmi nieprawdopodobnie? Według badania przeprowadzonego w 2017 roku na próbie ponad 2000 amerykańskich konsumentów aż 44% z nich przyznało, że udaje się do sklepu, którego nie odwiedziliby, gdyby nie otrzymali karty podarunkowej. Zadbaj o to, aby pierwsza wizyta zachęciła ich do kolejnej, a być może zyskasz nowe grono odbiorców?
#2 Potężne narzędzie lojalnościowe
Starając się zdobyć nowych klientów, nie zapomnij o tych, którzy już kupują w Twoim sklepie. Według badań Deloitte lojalizacja to nawet kilkanaście razy tańsze rozwiązanie, które popłaca długoterminową więzią oraz regularną sprzedażą.
Jak karty podarunkowe lojalizują klientów? Świetnie sprawdzą się jako uzupełnienie akcji marketingowych (np. wydaj X zł i otrzymaj Y zł na kartę podarunkową na kolejne zakupy), oferuj je w podzięce za zakup konkretnego produktu czy zapis do programu lojalnościowego.
Dlaczego warto w ten sposób zadbać o doświadczenia zakupowe klienta? Jak wynika z raportu SDL Global CX Wakeup Call, aż 73% zadowolonych konsumentów chętnie poleci firmę innym osobom.
#3 Sposób na generowanie dodatkowej sprzedaży
Według już przytoczonego amerykańskiego badania klienci wydają średnio o 20% więcej ponad wartość wskazaną na otrzymanej karcie podarunkowej.
Co więcej, 31% konsumentów twierdzi, że płacąc za pomocą vouchera, chętniej wybierają nieprzecenione produkty. Karty generują zatem dodatkowy zysk w stosunku do wartości początkowo sprzedanej.
#4 Vouchery to skuteczne narzędzie komunikacji
Wybór karty upominkowej świadczy o przywiązaniu kupującego do sklepu. Klient wręczając bliskiej osobie voucher zostaje ambasadorem marki i pokazuje, że ufa jej na tyle, by polecać ją innym. W ten sposób sklep staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla odbiorcy karty – niezależnie od tego, czy był on wcześniej jego klientem.
Co więcej, dzięki aplikacjom mobilnym czy na stronie internetowej konsument ma możliwość sprawdzenia salda karty, daty jej ważności czy historii transakcji. Podczas tego kontaktu możesz poinformować go o nowościach w asortymencie, promocjach czy wyprzedażach.
#5 Karty podkreślają wizerunek marki
Karta podarunkowa działa niczym niewielki billboard reklamowy, który klienci przechowują w swoich portfelach. Wykorzystaj ich uwagę i zaprojektuj vouchery, które będą utrwalać w ich głowach określony wizerunek Twojej marki.
Dzięki możliwości personalizacji kart zadbaj o odpowiednie kolory, dodaj logo, claim czy zdjęcie, które wywołają pewne skojarzenia i emocje. Twoja firma może kojarzyć się z bezpieczeństwem, niską ceną, wysoką jakością czy ekskluzywnością, a wszystko to dzięki odpowiedniemu projektowi karty.
#6 Poprawiają płynność finansową
Osoba, która kupuje w Twoim sklepie kartę podarunkową, wydaje pieniądze, jednak nie odbiera towaru – vouchery najczęściej wykorzystywane są po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Co więcej, nawet 6% kart nigdy nie zostaje wymieniona na produkt!
Możesz to wykorzystać, aby zadbać o płynność finansową w miesiącach, kiedy sprzedaż w Twoim sklepie spada, np. organizując kampanie promocyjne z voucherami podarunkowymi w roli głównej.
#7 Sprzedają się przez cały rok
Karty prezentowe szczyt popularności osiągają pod koniec roku, kiedy klienci poszukują świątecznych prezentów dla bliskich, jednak przez pozostałe miesiące również generują sprzedaż. Vouchery kupujemy z okazji urodzin, Dnia Matki, w ramach podziękowania, czy jako prezent okolicznościowy (np. na ukończenie szkoły, ślub, rocznicę, przeprowadzkę).
Warto zadbać o odpowiednią promocję kart przez rok i uświadamiać klientów, że w Twoim sklepie mają możliwość ich zakupu. Wyeksponuj vouchery na ladzie obok kasy, dodaj dedykowaną zakładkę w sklepie internetowym czy przypominaj o możliwości ich zakupu w newsletterze.
Zadbaj o karty podarunkowe dla klientów w Twoim sklepie!
Jak widzisz, powodów, dla których warto zadbać o sprzedaż kart podarunkowych, jest wiele. Dzięki voucherom możesz pogłębisz więź z klientami, zdobyć nowych nabywców Twoich produktów czy usług, zwiększyć zyski oraz utrwalić wizerunek marki.
To, jakim powodzeniem będą cieszyć się karty podarunkowe do Twojego sklepu, zależy nie tylko od ich marketingu, ale też samego wyglądu kart. Zwróć uwagę chociażby na markę Zalando, która oferuje swoim klientom tematyczne, spersonalizowane vouchery! Ty też możesz sprzedawać karty, które będą przyciągać wzrok, zachwycać klientów i podsuwać im pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
Rozwiązaniem jest drukarka do kart plastikowych marki Evolis – łatwy w obsłudze, profesjonalny sprzęt, którym wydrukujesz vouchery w dowolnym nakładzie. Dzięki dedykowanemu oprogramowaniu cardPresso możesz korzystać z darmowych szablonów, uzupełniać je o własne logo czy zdjęcia i w łatwy sposób projektować wygląd kart. Co więcej, na kartach istnieje możliwość kodowania dodatkowych informacji, np. w postaci kodu kreskowego, paska magnetycznego czy chipu kontaktowego.
Dzięki własnej drukarce w dowolnym momencie możesz dodrukowywać karty plastikowe, zmieniać ich wygląd, a nawet przeznaczanie – np. drukować identyfikatory dla pracowników lub gości, karty VIP, lojalnościowe czy członkowskie. Jeden sprzęt, a tak wiele możliwości!
Jeśli zainteresował Cię temat drukarek, czekam na Twoje pytania. Podpowiem Ci, do czego możesz je wykorzystać w swoim biznesie i pomogę wybrać odpowiedni sprzęt.
Przeczytaj także:
✔️ Jak wybrać drukarkę kart plastikowych? 10 przydatnych wskazówek
Wyświetlenia: 679
Podobał Ci się wpis?
Agnieszka Hanzelka
KEY ACCOUNT MANAGER
Ekspert do spraw drukarek do kart plastikowych.