Jak etykiety cenowe wpływają na decyzje zakupowe klientów? - Unicard Unia Europejska

Rozwiązania kartowe


Jak etykiety cenowe wpływają na decyzje zakupowe klientów?

Rozwiązania kartowe
Średni czas czytania:

Nawet 70% decyzji o zakupie zapada w sklepie – wtedy, gdy klienci przechadzają się pomiędzy pólkami i zastanawiają, czy i który z produktów wybrać. Rabaty, promocje, konkursy… Wszystko to działa na ich wyobraźnie i zachęca, aby do koszyka dodać kolejny przedmiot. Jest jeszcze jeden aspekt, o który warto zadbać – etykiety cenowe. W jaki sposób wpływają na postrzeganie sklepu, jak i dostępnych w nim produktów? Dowiesz się z artykułu!

 

4 przykłady, jak cenówki wpływają na decyzje o zakupie 

Jak zrobić dobre wrażenie na klientach, którzy odwiedzających Twój sklep? Prawda jest taka, że ​​większość ludzi już w ciągu kilku sekund po przekroczeniu jego progu zdecyduje, czy chcą wydać swoje pieniądze.       

Z pewnością dbasz o doskonałą obsługę, czysty i jasny wystrój wnętrza, czy zachęcającą wystawę. Diabeł tkwi jednak w szczegółach, więc nie zapomnij o trwałych, plastikowych etykietach cenowych. Doskonale sprawdzą się w marketach, delikatesach, lokalnych sklepach spożywczych, mięsnych, cukierniach, piekarniach, kawiarniach, a nawet w kwiaciarniach.

Są one poniekąd rozszerzeniem samych produktów – te plastikowe karty podkreślają kluczowe korzyści z zakupu i przekazują przydatne informacje. Oto przykłady, jak cenówki mogą zwiększyć sprzedaż w sklepie!

 

Cenówki promują markę i budują jej wizerunek

Branding, czyli budowanie świadomości marki oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku w oczach klientów, to wieloetapowy proces. Zaczyna się od doboru nazwy firmy, selekcji asortymentu, przez odpowiednie logo, hasło reklamowe, kolorystykę, promowane wartości, nawiązywane współprace, aż po wygląd sklepów i miejsc usługowych.

Nie wystarczy zaistnieć w świadomości klienta – należy jeszcze zadbać o to, aby utożsamiał Twoją markę z tym, co jest mu bliskie oraz na czym mu zależy, np. jakością produktów, dobrą obsługą. Dlatego tak ważne jest, aby każdy zastosowany w Twoim sklepie element wizualny budował zaufanie klienta i wyróżniał Cię na tle konkurencji.

Cenówka powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy – prezentować logo, odpowiednie kolory, dopasowaną czcionkę (np. na wzór pisma ręcznego, co skraca dystans). Dzięki temu nie tylko przykuwa uwagę, ale i zapada w pamięć. Dobierając odpowiednie barwy czy komunikaty, wpływasz na atmosferę w sklepie, a jednocześnie budujesz więź z klientem i opowiadasz historię swojej marki.

 

Przykład ciekawie zaprojektowanych cenówek.

Etykieta cenowa - wzór dla słodyczy

 

Odpowiadają na pytania i podkreślają korzyści z zakupu

Cenówka to kopalnia wiedzy o Twoim produkcie. Klient nie musi sprawdzać wydruku opakowania, aby dowiedzieć się o kraju pochodzenia, alergenach, zawartości kalorycznej, wadze, czy dacie ważności. W szybki sposób oznakujesz towary jako bezglutenowe, wegańskie, wegetariańskie czy bez orzechów.

 

Ekspozycja cech na cenówkach.

Etykieta cenowa - wzór

 

Jednak przede wszystkim w czytelny sposób przedstawisz cenę produktu – standardowej, jak i promocyjnej, ponieważ etykiety świetnie wyeksponują rabaty czy wyprzedaże, tym samym zachęcając do impulsywnych zakupów.

 

Eksponowanie promocyjnej ceny.

 

Taka kondensacja informacji – oczywiście przy jednoczesnym zachowaniu estetyki cenówki oraz jej czytelności – sprawia, że klient nie musi zadawać pytań, czy, co gorsza, zgadywać. Plastikowy blankiet wyjaśnia mu, czego może oczekiwać od towaru. Może także podkreślać:

  • świeżość towaru;
  • jego unikatowość (np. orientalne pochodzenie);
  • nowość w ofercie;
  • naturalny, zdrowy skład (np. komunikat o dużej zawartości kwasów omega-3).

 

Przykładowy wygląd etykiety cenowej.

 

Potęgują wrażenie luksusu i eksponują jakość

Plastikowe etykiety będą wyglądać tak, jak tylko chcesz – możesz skorzystać z gotowych szablonów projektować własne, dodając odpowiednie kolory, fonty czy ikony. Bawiąc się ich wyglądem, działasz na świadomość klienta i przyciągasz jego uwagę. Twoje cenówki mogą wyglądać nowocześnie, retro, tradycyjnie, ale przede wszystkim – luksusowo.

To nie tylko zasługa ich projektu, ale też wykonania. Karty wyprodukowane są z materiału PVC (który oczywiście może mieć kontakt z żywnością), niezwykle trwałego i najwyższej jakości. Dzięki dedykowanym uchwytom cenówki są doskonale widoczne oraz w jasny sposób przekazują komunikat. Całość sprawia, że ekspozycja wygląda schludnie i elegancko. Budzi zatem pozytywne skojarzenia, co przekłada się na lepsze postrzeganie całej marki, jak i produktów, które sprzedajesz.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Jak podkreślić jakość produktów premium dzięki etykietom cenowym?

 

Eleganckie price tag.

 

Wpływają na estetykę wnętrza

Wystrój wnętrza, ekspozycja okienne, oznakowanie produktów... Wszystkie te elementy mają moc tworzenia więzi z kupującymi, zwiększania ruchu w sklepie, a w efekcie również sprzedaży.

Niestety, wiele marek nie rozumie, że etykiety cenowe są ważną częścią strategii maksymalizacji atrakcyjności wizualnej sklepu i produktów. A korzyści jest wiele:

  • cenówki w czytelny i estetyczny sposób przekazują informacje o produkcie;
  • są higieniczne oraz posiadają certyfikat kontaktu z żywnością, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w przypadku takich produktów jak mięso, ryby, sery czy wypieki,
  • dzięki nim łady i stoiska prezentują się profesjonalnie, nowocześnie i schludnie;
  • mogą być dopasowane np. do pory roku czy okresu sprzedaży (np. z motywem bożonarodzeniowym).

Jeśli chcesz zatem budować wizerunek sklepu o standardzie najwyższej jakości, zapomnij o papierowych karteczkach – nietrwałych i niehigienicznych.

 

Etykiety sklepowe, czyli wizytówka Twojej marki

Dbając o ekspozycję towarów, masz wpływ na to, jak postrzegają Cię Twoi klienci. Plastikowe cenówki to szczegół, który w strategii sprzedaży robi ogromną różnicę – informuje, zachęca, eksponuje korzyści, buduje więź, zapada w pamięć. Dzięki tym technikom możesz wpływać na decyzje zakupowe swoich klientów.

Jeśli zainteresował Cię temat etykiet i chcesz wykorzystać je w swoim biznesie, daj znać. Chętnie opowiem Ci o pozostałych korzyściach!

 

Chcę dowiedzieć się więcej 

Przeczytaj także:

✔️ Jak wybrać drukarkę kart plastikowych? 10 przydatnych wskazówek

✔️ Jak dbać o materiały eksploatacyjne Evolis? 3 ważne kwestie

Wyświetlenia: 170

Podobał Ci się wpis?

Agnieszka Hanzelka

KEY ACCOUNT MANAGER

Ekspert do spraw drukarek do kart plastikowych i wydruku estetycznych i trwałych blankietów - wizytówek, identyfikatorów, legitymacji, kart podarunkowych czy cenówek.