Jak podkreślić jakość produktów premium dzięki etykietom cenowym? - Unicard Unia Europejska

Rozwiązania kartowe


Jak podkreślić jakość produktów premium dzięki etykietom cenowym?

Rozwiązania kartowe
Średni czas czytania:

Karta cenowa to niewielki blankiet z nazwą oraz ceną produktu. Jednak oprócz funkcji informacyjnej, cenówka odgrywa jeszcze jedną bardzo ważną rolę – kształtuje zachowania klientów. Ma wpływ na to, w jaki sposób postrzegają produkt, a nawet… czy będą mieli ochotę go nabyć! Dowiedz się, jak dzięki cenówkom sprawić, aby Twój asortyment wyglądał luksusowo!

 

To, jak konsument postrzega produkt, zależy od wielu czynników – osobistych preferencji czy ograniczeń budżetowych. W przypadku ceny istnieją jednak pewne wskaźniki, które podpowiadają kupującym, jaki jest dany produkt i czy warto go nabyć. Przykładem jest wygląd cenówek sklepowych i opakowań, które znacząco wpływają na ogólne wrażenie konsumenta.

Ponieważ produkty wysokiej jakości są zazwyczaj droższe, niezwykle ważne jest, aby już na pierwszy rzut oka zachęcić do ich zakupu i za pomocą kart cenowych uzasadnić cenę. Jeśli chcesz pokazać swoim klientom, że za Twoimi produktami stoi wysoka jakość, wyeksponuj pierwiastek „premium” dzięki kartom cenowym!

 

Dlaczego warto zdecydować się na plastikowe etykiety cenowe?

Zanim podpowiem, jak dzięki cenówkom podkreślać jakość premium produktów, podam Ci kilka argumentów za wybraniem plastikowych etykiet:

  • umieszczenie informacji na takim blankiecie wygląda czytelnie i nowocześnie (w przeciwieństwie do ręcznie podpisywanych cenówek);
  • w jasny sposób przekazują nie tylko informacje o cenie, ale i np. kraju pochodzenia produktu, alergenach, dacie ważności itp.;
  • etykiety wyglądają estetycznie i przyciągają wzrok klienta;
  • posiadają atesty do kontaktu z żywnością;
  • ich drukowanie jest szybkie i łatwe, co pozwala oszczędzić czas na ręcznym wypisywaniu informacji;
  • są niezwykle trwałe oraz łatwe w czyszczeniu.

Takie blankiety pozwalają prezentować produkty na lepszym poziomie, co może przełożyć się nawet na wyższą sprzedaż oferowanych przez ciebie produktów.

 

Standardowe karty cenowe a luksusowe karty cenowe – na czym polega różnica? 

Po pierwsze – kolor

Pierwsze wrażenie klienta na temat produktu zazwyczaj pojawia się, gdy spojrzy na kartę cenową. To dlatego warto zadbać nawet o taki szczegół, jakim jest kolor blankietu.

Powołując się na Teorię Kolorów – każda barwa ma inny wpływ na ludzki umysł. Ten psychologiczny element, który odnosi się do tak wielu aspektów świata fizycznego, przekłada się również na świat kart cenowych. Jako narzędzie marketingowe i biznesowe kolory mogą być wykorzystywane do tworzenia pewnych efektów, które wpływają na decyzje zakupowe klientów. Niektórzy określają to mianem "marketingu kolorów".

Używając kolorów, które przekazują poczucie luksusu, takich jak czarny i złoty, możesz na przykład korzystnie wpłynąć na postrzeganie swojego produktu. Z drugiej strony, jaskrawe kolory, takie jak czerwony i zielony, dają bardziej swobodne wrażenie. Zwłaszcza czerwony jest powszechnie używany jako kolor symbolizujący promocję, więc podświadomie kojarzymy go z okazją i przystępnością cenową.

 

Przykład kolorowej cenówki.

 

Po drugie – materiały

Według badania Nielsona ponad połowa respondentów definiuje produkt premium jako wykonany z użyciem wysokiej jakości materiałów lub składników. Z tego powodu także etykiety cenowe, które w pewien sposób reprezentują artykuł, powinny wyglądać luksusowo.

Jeśli cena produktu premium jest kilkakrotnie wyższa niż cena zwykłego produktu w tej samej kategorii, już na pierwszy rzut oka musi wydawać się elitarny i nieprzeciętny. Takie detale jak cenówki, opakowanie czy sposób ekspozycji na półce mają ogromne znaczenie i powinny być dopracowane w najmniejszych detalach. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć za pomocą kart cenowych, jest użycie specjalnych materiałów – drewna, akrylu czy PVC. Są niezwykle trwałe oraz estetyczne, a wykonane z nich etykiety prezentują się elegancko i nietuzinkowo.

 

Po trzecie – komunikat

Wraz z kolorem i materiałami, kolejnym istotnym czynnikiem w przypadku kart cenowych jest dobór odpowiednich słów, które opiszą produkt.

Nie wystarczą taki hasła jak „jakość" czy „luksus" – klienci ich nie zrozumieją. Daj im odczuć, że mają do czynienia z produktem premium poprzez udowodnienie im jego jakości. Można to zrobić, podkreślając takie aspekty jak doskonały proces produkcji, specjalne składniki lub unikalne miejsca pochodzenia. W ten sposób przekażesz klientom, jak wyjątkowy i nietuzinkowy jest Twój asortyment.

Oto przykład. Specjalne kolekcje alkoholi cieszą się dużym powodzeniem, jeśli sklepy są w stanie podkreślić fakt, że dana kolekcja jest rzadka, np. „Produkowana tylko co 20 lat!".

 

Jak podkreślić klasę premium artykułów spożywczych z supermarketów?

Świeża żywność, dodatki do dań, pyszne słodycze… znajdziemy je w supermarketach na całym świecie. To właśnie w takich miejscach warto wykorzystać potencjał kart cenowych – dziesiątki sklepów i stoisk konkuruje ze sobą, aby ich produkty wydawały się jak najbardziej atrakcyjne i przyciągały uwagę klienta.

Aby odróżnić się od innych, warto stosować karty plastikowe, które jasno komunikują kluczowe korzyści z zakupu. To w przypadku mięs czy warzyw poczucie świeżości, smaku i najwyższej jakości. Przy okazji słodyczy – nietuzinkowe smaki czy kraj pochodzenia. Nawet jeśli Twoim celem jest tylko sprzedaż produktu po rozsądnej cenie, skuteczne zakomunikowanie jego jakości (w atrakcyjnej cenie) może zwiększyć popyt i renomę Twojego sklepu.

 

Przykład kart cenowych.

 

Z kolei karty cenowe z minimalistycznymi białymi literami na czarnym tle doskonale wyglądają w towarzystwie kolorowych warzyw i deserów, do których skutecznie przyciągają uwagę. Co więcej, jeśli wydrukujesz karty używając czcionek stylizowanych na pismo ręczne, możesz stworzyć ciepłą, rustykalną i autentyczną atmosferę w stylu targowym, budując prawdziwą więź z klientami oraz zwiększając prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Kilka prostych sztuczek może zrobić wielką różnicę, więc spróbuj!

 

Użyj akcesoriów do kart cenowych, aby stworzyć poczucie luksusu!

Jeśli chcesz zaimponować klientom i wywrzeć na nich wrażenie marki premium, oprócz plakietek zadbaj też o akcesoria.

Na przykład stojak na metki jest szczególnie polecany w przypadku mięs i ryb – nie tylko informuje o produkcie, korzystnie wpływa na sposób jego prezentowania, ale też jest rozwiązaniem higienicznym.

Stojaki sprawiają, że etykieta jest łatwo dostrzegalna, a jednocześnie nie zasłania produktu ani nie niszczy go. Minimalistyczne stojaki wyglądają też niezwykle elegancko.

 

Przykład kart cenowych ze stojakiem.

 

Eksponuj jakość swoich towarów dzięki eleganckim etykietom sklepowym!

Jak widzisz, jest kilka sztuczek, które warto wykorzystać, aby dzięki kartom cenowym przyciągnąć uwagę klienta i zrobić na nim wrażenie. Luksusowe produkty to przede wszystkim doświadczenie – doskonała jakość produkt, ponadprzeciętna obsługa, dbałość o detale. Estetyczne i trwałe cenówki to jeden ze sposobów pokazania sklepu z najlepszej możliwej strony.

Jeśli chcesz, aby w Twoim sklepie pojawiły się takie etykiety, zaopatrz się w dedykowaną drukarkę. To kompaktowe i intuicyjne w obsłudze urządzenie pozwoli Ci wydrukować blankiety z dowolnie wybranymi informacjami! Dzięki oprogramowaniu CardPresso skorzystasz z dziesiątek szablonów, wzorów i czcionek, aby szybko i łatwo zaprojektować etykiety zgodne z wizerunkiem Twojej marki.

Zaciekawiony? Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci o pozostałych zaletach drukowania cenówek!

 

Chcę dowiedzieć się więcej 

Przeczytaj także:

✔️ Jak zrobić cenówki do sklepu? Szybkie i praktyczne rozwiązanie

✔️ Drukowanie identyfikatorów dla gości: na co zwrócić uwagę?

✔️ Jak dbać o materiały eksploatacyjne Evolis? 3 ważne kwestie

✔️ Druk termotransferowy a retransferowy. Czym się różnią?

Wyświetlenia: 243

Podobał Ci się wpis?

Agnieszka Hanzelka

KEY ACCOUNT MANAGER

Ekspert do spraw drukarek do kart plastikowych.