Czy pracownicy faktycznie pracują podczas home office? Oto zdalna rejestracja czasu pracy! - Unicard

Rejestracja czasu pracy


Czy pracownicy faktycznie pracują podczas home office? Oto zdalna rejestracja czasu pracy!

Rejestracja czasu pracy
Średni czas czytania:

Praca zdalna kazała pracodawcom mierzyć się z nowymi wyzwaniami – jednym z nich jest jej monitoring. Jak sprawdzić, czy pracownicy faktycznie pracują z domu? Mamy na to rozwiązanie, którym jest zdalna rejestracja czasu pracy!

Z powodu Covid-19 wiele osób zostało zmuszonych do zmiany sposobu pracy. Nie każdy może skorzystać z rozwiązania pracy zdalnej, bo jak w trybie home office być kurierem, górnikiem albo operatorem maszyny drukarskiej? Jednak wiele osób z zakresem obowiązków, o których jeszcze miesiąc temu powiedzielibyśmy, że są nie do zrealizowania zdalnie, dziś tak pracuje. Jak pracować na home offcie?

Mówi się, że wygoda jest kołem zamachowym innowacyjności, dlatego dziś praca zdalna może być tym, co zostanie nam po wygaśnięciu epidemii jako jej największy skutek oraz innowacja na dużą skalę. Ktoś powie: nic nowego, przecież już wcześniej były osoby, które pracowały zdalnie. Zwróćcie jednak uwagę, że bardzo często był to wybór pracownika, który z różnych względów to akceptował i mógł tak pracować.

Praca zdalna na świecie i w Polsce

Wiele zagranicznych firm na stałe planuje wprowadzić elastyczność i nie zamierza nikogo zmuszać do pracy w biurze. Google zapowiedziało już swoim pracownikom, że nie muszą wracać do biur do końca czerwca 2021 roku. Także w Polsce wiele firm w szczycie pandemii zostało zmuszonych do pracy poza biurem. Do tradycyjnie już mobilnej branży IT, dołączyły chociażby finanse, marketing, a nawet edukacja.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zapowiada wprowadzenie stałych rozwiązań dotyczących pracy zdalnej – także od strony formalnej. Kilka tygodni temu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – Marlena Maląg – potwierdziła, że w resorcie trwają intensywne czynności nad uregulowaniem pracy zdalnej na stałe.

Czy nasze mieszkania staną się biurami na stałe?

Dziś, gdy okazało się, że wiele obowiązków daje się zrealizować bez konieczności obecności w biurze, pracodawcy myślą, że to może nie jest zła koncepcja? Może warto pozostawić wiele osób w tym trybie na stałe? W sumie oznacza to mniejsze koszty najmu biura, mniej energii elektrycznej, mniej wydatków na kawę czy sprzątanie.

Osobiście znam firmy, które już stwierdziły, że po wygaśnięciu epidemii nie wracają do "starego" modelu pracy i planują redukcję powierzchni biur wraz z inwestycją w nowe narzędzia pracy zdalnej. Może to przyszłość, która nas czeka i to bardzo szybko. W głowie każdego pracodawcy pojawiają się myśli o oszczędnościach, które może uzyskać, ale również ważne pytania...

Jak monitorować czas podczas home office? Zdalna rejestracja czasu pracy

Czy moi pracownicy na pewno będą pracować z domu? Czy nie zajmą się gotowaniem, pracą w ogrodzie, czy nie pójdą w czasie pracy na zakupy? Czy mogę prowadzić zdalny monitoring komputera? Wielu pracodawców zadaje sobie te pytania, szukając rozwiązania. 

Z pomocą przychodzi tu Iridium 360 Employee Portalwitryna internetowa, dzięki której możliwa jest zdalna rejestracja czasu pracy. Oprócz funkcji rejestrujących, portal w przyszłości będzie w losowo wybranym czasie, kontrolnie prosił pracownika o potwierdzenie swojej obecności przy komputerze. Podczas całego procesu nie są przesyłane żadne dane personalne, więc nie ma ryzyka związanego z dostępem do nich osób nieupoważnionych. Dodatkowo możliwe jest uruchomienie tego narzędzia na telefonie komórkowym.

Czy to rozwiązanie do monitorowania pracowników? W pewnym sensie tak. Na pewno pozwala na dodatkową weryfikację czasu poświęcanego na pracę. Sądzę, że dzięki niemu również pracownicy będą mogli pokazać pracodawcy, że jego obawy są całkowicie bezpodstawne i praca zdalna to też ciężka praca, na którą pracownicy poświęcają czas i którą warto doceniać.

Osoby zainteresowane naszym rozwiązaniem do zdalnej rejestracji czasu pracy zapraszamy do kontaktu z opiekunami handlowymi.

 

Kontakt z doradcą

Wyświetlenia: 1488

Podobał Ci się wpis?

Tomasz Bednarski

CEO – UNICARD SA

Od roku 1993 pełnił funkcję dyrektora ds. technicznych i operacyjnych, a następnie od 1999 Wiceprezesa Zarządu firmy SKK - Systemy Kodów Kreskowych S.A. z siedzibą w Krakowie.
Członek Rady Nadzorczej firmy ISL – Innowacyjne Systemy Logistyczne Sp. z o.o.

Od 2012 roku Prezes Zarządu firmy Unicard S.A. Ukończył liczne kursy z zakresu Prawa Pracy, Finansów i Zarządzania projektami.