Case IPS

Case IPS

Kontrola dostępu, monitoring IP oraz system domofonowy w szkole IPS we Wrocławiu

IPS – Playschool & Primary School to dwujęzyczna międzynarodowe przedszkole oraz szkoła podstawowa z wykładowym językiem angielskim. IPS jako jedyna szkoła we Wrocławiu została zautoryzowana przez dwie światowe organizacje edukacyjne: IB oraz Cambridge International. Szkoła przy ul. Drukarskiej rozpoczęła swoją działalność 1 września 2017 r., wcześniej placówka miała swoją siedzibę w innej lokalizacji. Budynek dysponuje 2 600 m2 powierzchni użytkowej, uczniowie mogą korzystać z basenu, stadionu miejskiego i biblioteki, a dla najmłodszych jest park zabaw. Placówka realizuje programy IB PYP dla uczniów w wieku od 3 do 11 lat oraz Primary i Secondary1 z uczniami w wieku od 5 do 11 lat (Primary) i od 11 do 14 lat (Secondary1).

Zapoznaj się z case study

Link do case study zostanie przesłany po uzupełnieniu formularza

Wyzwanie

"Myśleliśmy już wcześniej o rozwiązaniu kontroli dostępu, widziałam je także w innych budynkach szkolnych. W związku z budową nowej szkoły pojawiła się możliwość zastosowania kontroli dostępu także u nas. Rozwiązanie było także sugerowane przez architekta, który projektował nasz budynek. Ze względu na to, że szkoła jest dużym budynkiem wymagana była kontrola wejścia i wyjścia dla uczniów, ich rodziców i opiekunów” opowiada p. Magdalena Dobrzańska-Frasyniuk, IPS President of the Board.

W nowym budynku szkoły zostały zaprojektowane systemy bezpieczeństwa w postaci systemu kontroli dostępu, monitoringu wizyjnego IP oraz cyfrowego systemu domofonowego z wieloma panelami wywołania. Liczba przejść na terenie całej szkoły objętych systemem kontroli dostępu to aż 15, system funkcjonuje także na furtkach i bramach umożliwiających wejście na teren obiektu. Przejścia zabezpieczone kontrolą dostępu zostały wyposażone w przyciski wyjścia ewakuacyjnego, umożliwiające odblokowanie drzwi w razie zagrożenia pożarowego. System działa w oparciu o karty zbliżeniowe w standardzie Mifare, które posiada każdy uczeń i jego rodzic czy opiekun.

„Dla nas najważniejsze było zawsze bezpieczeństwo dzieci i to, aby nieuprawnione do tego osoby nie mogły dostać się do środka. Trzeba pamiętać, że w naszej placówce przebywają naprawdę małe dzieci, od 3 do 10 roku życia, stąd zapewnienie im spokojnego otoczenia jest szczególne ważne.” dodaje p. Alicja Świstak, IPS Administration Coordinator.

Rozwiązania

"Cały system jest zarządzany centralnie z poziomu dedykowanego oprogramowania komputerowego, w jego skład wchodzi kontrola dostępu, monitoring wizyjny z 25 kamerami IP podpiętymi do rejestratora cyfrowego oraz cyfrowy system domofonowy. Zastosowane rozwiązanie działa oczywiście w oparciu o karty elektroniczne, które są wykorzystywane do współpracy z systemem bibliotecznym w szkole oraz systemem do wydawania posiłków” wyjaśnia Leszek Nowaczyk, Key Account Manager w UNICARD SA.

Rozwiązanie jest na pewno nowoczesne, a na takim wizerunku pracownikom szkoły szczególnie zależało. Rodzice doceniają w tym momencie dużo bardziej zaawansowane, a jednocześnie bezpieczne dla ich dzieci rozwiązanie. „Ważne jest także to, że dzięki monitoringowi na terenie szkoły możemy w razie jakiegoś zdarzenia mieć do niego dostęp online, sprawdzić co tak naprawdę się wydarzyło” dodaje p. Alicja.

Korzyści

"Dzięki temu rozwiązaniu obsługa budynku jest łatwiejsza, zarówno z punktu widzenia rodziców, jak i pracowników. Zdarza się oczywiście, że dzieci zapominają swoich kart, ale i tak system spełnia swoje zadanie. Dla mnie ważne było także nietypowe zastosowanie karty do wydawania posiłków- jest ona zintegrowana z systemem online Zamów posiłek. Polega on na tym, że rodzic wybiera przez stronę www posiłki, które chce aby jego dziecko jadło w  szkole. Dziecko natomiast podchodzi ze swoją kartą do czytnika kart i na tej podstawie wiadomo co dziś będzie jadło. Znacznie to przyspiesza i usprawnia proces wydawania posiłków. Myśleliśmy jeszcze o zastosowaniu kart do szafek uczniów, ale ze względów finansowych na razie zrezygnowaliśmy z tego. Jedno mogę powiedzieć: dzięki temu rozwiązaniu nasza szkoła jest bezpieczna. ” mówi p. Magdalena Dobrzańska- Frasyniuk.