Tworzymy bezpieczny świat

  • PL

Case Study

Sportowy Klub Piłkarski w podwarszawskich Ząbkach został Założony ponad 80 lat temu, jednak dopiero od kilku lat, między innymi dzięki wsparciu inwestora - dewelopera Dolcan, jest klubem pierwszoligowym. Mecze piłkarskie w Ekstraklasie muszą odbywać się na stadionie, który spełnia warunki licencyjne PZPN, stąd właściciel stadionu Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (MOSIR) Ząbki stanął przed zadaniem zainwestowania w profesjonalny system kontroli wstępu i identyfikacji kibiców.

Case Studydokument do pobrania

Wyzwania:

  • wdrożenie systemu biletowego wraz z identyfikacją kibiców
  • usprawnienie obsługi kibiców, gości i VIP-ów
  • wyeliminowanie kolejek
  • profesjonalna i automatyczna obsługa kibiców, gości i VIP-ów na stadionie

Efekty:

  • spełnienie wymogów ustawy o ochronie imprez masowych
  • przyśpieszenie sprzedaży biletów i obsługi kibiców i gości na stadionie
  • profesjonalna obsługa kibiców, VIP-ów i gości
  • automatyczny system biletowy z możliwością rozbudowy
  • wartość dodana to indywidualna karta kibica z estetyczną grafiką i zdjęciem

Wymagania klienta:

"Wcześniej nie mieliśmy żadnego systemu, a bilety były wypisywane kibicom ręcznie, na podstawie ich dowodu osobistego" wspomina p. Jacek Romańczuk Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkach „Nie było też kart kibica, a prawo wymusza werykację i identyfikację kibiców. Ręczne wypisywanie biletów znacznie opóźniało też sprzedaż i tym samym obsługę ponad 1000 kibiców” dodaje. Wraz z planami budowy nowej trybuny MOSIR postanowił zainwestować także w system biletowy, który spełnia wymagania stawiane przez ustawę o ochronie imprez masowych, a szczególnie te punkty, które mówią o meczach piłkarskich i postulatach PZPN z nimi związanych.

Oczekiwania klienta:

„Chcieliśmy przyspieszyć drukowanie biletów i kart kibica, wyeliminować kolejki, a także zapewnić możliwość obsługi większej liczby kibiców i VIP-ów, która wzrośnie wraz z budową nowej trybuny. Niewątpliwie chcieliśmy równiez obsługiwać naszych kibiców w profesjonalny i automatyczny sposób, a nie tak jak dotychczas. Nasza drużyna osiaga coraz lepsze wyniki, wyposażenie naszego stadionu nie mogło więc pozostawać w tyle” podkreśla dyrektor MOSIR.

Rozwiązanie:

„Zaproponowaliśmy system biletowy wraz z identyfikacją kibiców, gości i VIP-ów. W skład systemu weszły: kołowrotki i terminale Uniticket 7BC wbudowane w kołowrotki, czytajace karty zbliżeniowe Mifare zgodne z wymaganiami PZPN i Ekstraklasy oraz bilety z kodem kreskowym. Wyposażylismy także stanowisko kasowe w drukarkę kart Evolis Pebble, drukarki biletów papierowych, skanery kodów kreskowych oraz czytniki personalizacyjne kart Mifare” wymienia opiekun handlowy klienta p. Maciej Nowak, Kierownik Produktu w UNICARD SA. Udało się nie tylko spełnić wymagania ustawy, przygotować profesjonalne karty kibica wraz ze zdjęciem (kamerka internetowa umożliwia zrobienie zdjęcia na miejscu, a drukarka jej wydruk), ale przede wszystkim wdrożyć profesjonalny system biletowy, który znacznie przyspieszył sprzedaż biletów na mecze.

Przebieg wdrożenia:

„Montaż systemu przebiegł bez niespodzianek, a instruktaż naszych pracowników w zakresie obsługi urządzeń i oprogramowania biletowego przez Unicard był bardzo profesjonalny” podkreśla p. Jacek Romańczuk, dyrektor ząbkowskiego MOSIR-u. System zaprojektowany został w taki sposób, że można go łatwo rozbudować o kolejne terminale do wejścia na trybuny np. dla gości, jak i kolejne stanowiska kasowe. Tak też się stało: 5 miesięcy po wdrożeniu systemu została otworzona nowa trybuna, a wraz z nią dodatkowe stanowisko kasowe i dodatkowy terminal do rejestracji gosci i VIP-ów.

Korzyści:

„Obecnie werykacja kibiców przebiega szybko i sprawnie, można też wydrukować karty kibica na miejscu, a wszystko odbywa się w sposób automatyczny i profesjonalny, który nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z klubem i stadionem pierwszoligowym. Dużo łatwiej jest także sprzedać 1000 biletów jednocześnie, a nasi kibice i goście nie muszą już czekać w kolejkach” wymienia p. Romańczuk.

Pozostałe Case Study z kategorii systemy biletowe:

System obsługi wyciągów narciarskich Skipass