Tworzymy bezpieczny świat

  • PL
 

Fluor SA należy do  jednej z czołowych światowych korporacji inżynieryjnych zajmujących się projektowaniem, kompletacją dostaw, zarządzaniem budowami, utrzymaniem ruchu w zakładach i zarządzaniem projektami. Gliwicki Fluor  realizuje pełny zakres kompleksowych usług od prac studialnych do projektów typu EPCM dla klientów przemysłu chemicznego, petrochemicznego i rafineryjnego w kraju i zagranicą. Firma oferuje również usługi doradcze, a wszelkie prace dotyczą zarówno budowy nowych zakładów jak i modernizacji istniejących. We współpracy z pozostałymi filiami Fluor na świecie, gliwickie biuro obsługuje również inne branże w tym energetyczną, biotechnologiczną czy mikroelektroniczną.

 

Case Studydokument do pobrania

Cele wdrożenia:

  • podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie firmy i dla grup projektowych
  • ochrona mienia na terenie biura
  • możliwość rozbudowy systemu w sieci LAN

Efekty:

  • sprawnie funkcjonujący system kontroli dostępu i identyfikacji pracowników i gości
  • ekskluzywne i reprezentacyjne bramki na recepcji podnoszą prestiż firmy
  • możliwość realizacji projektów w systemie "restricted area"/ograniczonego dostępu zgodnie z wymaganiami klientów
  • możliwość kontrolowania swojego czasu pracy przez pracowników na stronie www

Wyzwanie:

W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa zarówno pracowników jak i realizowanych projektów, a także ochrony mienia na terenie biura, Zarząd Fluor SA w Gliwicach podjął decyzję o wdrożeniu systemu kontroli dostępu i identyfikacji pracowników oraz gości na podstawie kart zbliżeniowych, zgodnie z obowiązującym standardami i procedurami korporacji na całym  świecie.

Oczekiwania klienta:

O wyborze firmy UNICARD SA na dostawcę urządzeń i oprogramowania do naszej firmy zadecydowała kompleksowość oferty dostawcy: software, hardware wraz z instalacją i uruchomieniem, a przede wszystkim możliwość funkcjonowania systemu w sieci LAN na bazie protokołu TCPIP, co stworzyło możliwość rozszerzenia współpracy w przyszłości i rozbudowę systemu kontroli dostępu wraz z rozwojem infrastruktury firmy.

Propozycja rozwiązania:

Zainstalowany system kontroli dostępu w kilkudziesięciu punktach sprawdził się na tyle, że firma podjęła decyzję o rozbudowie systemu o bramki i kołowroty międzynarodowej grupy Gunnebo - producenta wysokiej jakości zintegrowanych systemów i urządzeń zabezpieczających mienie. Kołowroty i bramki obrotowe tego producenta z serii GlasStile i SpeedStile wykorzystywane są w systemach kontroli dostępu do kontroli przejść i rejestracji czasu pracy. Mogą być montowane wewnątrz  biur, urzędów i biurowców, jak i na zewnątrz nich. Łączą w sobie płynność działania i elegancki wygląd z najwyższym poziomem bezpieczeństwa.

"Przejście przez bramki odbywa się w obu kierunkach i jest kontrolowane elektronicznie. Bramki z serii SpeedStile zamontowane w firmie Fluor są to ekskluzywne bramki wykonane ze stali nierdzewnej z rozsuwaną taflą ze szkła hartowanego zapewniającą efektywną kontrolę przejścia. Jeśli następuje próba przejścia drugiej osoby wraz z osobą uprawnioną lub z przeciwnego kierunku, system wykrywa nieupoważnione przejście i uruchamia alarm. Bramki działają w sposób cichy i zapewniają łatwe przejście i wysokiej jakości wydajność. Zgodnie z przepisami ochrony prawa przeciwpożarowego zainstalowane zostały również dodatkowe ewakuacyjne bramki uchylne na I piętrze, gdzie znajdują się sale konferencyjne i szkoleniowe oraz aula. W przypadku zagrożenia pożarowego i konieczności ewakuacji  bramki pozostaną otwarte, umożliwiając swobodne przejście. Obok głównych bramek zamontowanych na wejściu, firma podjęła decyzję o montażu dodatkowej bramki uchylnej z serii GlasStile w celach ewakuacyjnych i transportowych. Szerokość tej bramki wynosi aż 120 cm,” opowiada opiekun Klienta p. Piotr Opałacz z UNICARD SA.

Przebieg wdrożenia:

Realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i terminowo, prace budowlano- instalacyjne były wykonywane w dni wolne od pracy, a także w tygodniu po godz 17:00, tak, aby nie powodować utrudnień i zakłóceń w funkcjonowaniu Biura.

Korzyści:

„Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że nasz cel stawiany przed tym wdrożeniem został osiągnięty. Instalacja systemu kontroli dostępu, a następnie jego rozbudowa, dała nam możliwość realizacji projektów w systemie „restricted area” czyli ograniczonego dostępu, zgodnie z wymaganiami wielu klientów (obecnie staje się to normą). Jest to praca w zespołach zadaniowych, pracownicy posiadający stosowny certyfikat dopuszczający do informacji niejawnych  związanych z projektem przebywają na wydzielonym obszarze biura. Poprawiła się także kontrola osób wchodzących do biura, a  pracownicy mają możliwość kontrolowania swojego czasu pracy na stronie www. Natomiast 2 letnia gwarancja, oraz podpisana umowa serwisowa zwiększa nasze poczucie bezpieczeństwa i zapewnia ciągłą i bezawaryjną pracę systemu” podsumowuje administrator systemu Krzysztof Saucha.

Produkty zastosowane w rozwiązaniu:

Pozostałe Case Study z kategorii systemy kontroli dostępu:

Hilton Foods

Jagiellońskie Centrum Innowacji -systemy niskoprądowe

Kontrola dostępu w KGHM ZANAM